Zoeken


Alle filters uitzetten


Materialen > Opdrachtenbank

Om LOB in het onderwijs vorm te geven kan een school kiezen om gebruik te maken van LOB-opdrachten voor vmbo, havo/vwo en mbo.
In deze opdrachtenbank staan concrete LOB-opdrachten waar u direct mee aan de slag kunt binnen uw eigen school. Deze opdrachten zijn ontwikkeld in verschillende LOB-projecten en recent geactualiseerd. Alle LOB-opdrachten zijn zowel in WORD als PDF format beschikbaar.
U zoekt eenvoudig op bijvoorbeeld competentie, niveau of de plek in de LOB-cyclus met de zoekcriteria in het linker menu.
Lees meer 


We hebben 8 items voor je met de tags ouders, weinig:

Ervaringen delen over de opleiding met mijn familie

Ervaringen delen over de opleiding met mijn familie

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, einde van de opleiding, loopbaansturing, hele LOB-cyclus, ervaren op school / privé, ouders, weinig, > 60 minuten, individuele opdracht, tijdens de opleiding, netwerken, havo, vwo
Jongeren ervaren hoe het is om hun ervaringen met de opleiding te delen met hun familie.
Het beroep van een familielid

Het beroep van een familielid

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, kwaliteitenreflectie, netwerken, hele LOB-cyclus, ervaren op school / privé, ouders, weinig, 30 - 60 minuten, individuele opdracht, havo, vwo
De jongere leert meer over het beroep van zijn ouders of een familielid en kan zodoende een beeld vormen van dit beroep.
Het talenteninterview

Het talenteninterview

mbo niveau 3 - 4, tijdens de opleiding, einde van de opleiding, kwaliteitenreflectie, motievenreflectie, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, ouders, weinig, 30 - 60 minuten, groepsopdracht
Jongeren bevragen elkaar op elkaars talenten. Ze ervaren wat het is om elkaar te vertellen waar ze talent voor hebben.
Ik vertel mijn familie over mijn bedrijfsbezoek

Ik vertel mijn familie over mijn bedrijfsbezoek

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, netwerken, hele LOB-cyclus, ervaren in beroepspraktijk, ouders, weinig, > 60 minuten, individuele opdracht, groepsopdracht
Jongeren ervaren hoe het is om hun ervaringen met het bedrijfsbezoek te vertellen aan hun familie. Jongeren ervaren hoe het is om een dergelijk gesprek thuis als opdracht uit te voeren.
Kwaliteiten

Kwaliteiten

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, einde van de opleiding, kwaliteitenreflectie, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, ouders, weinig, 30 - 60 minuten, individuele opdracht, havo, vwo
De jongere onderzoekt in welke situaties hij welke kwaliteiten heeft laten zien.
Terugblik op het bedrijfsbezoek

Terugblik op het bedrijfsbezoek

mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, tijdens de opleiding, loopbaansturing, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, ervaren in beroepspraktijk, ouders, weinig, 30 - 60 minuten, groepsopdracht
De jongeren bekijken of de verwachtingen die zij hadden voorafgaande aan het bedrijfsbezoek ook uitgekomen zijn. De jongeren evalueren hun bedrijfsbezoek.
Wat doen mensen in je omgeving?

Wat doen mensen in je omgeving?

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, einde van de opleiding, loopbaansturing, hele LOB-cyclus, ervaren op school / privé, ouders, weinig, 0 - 30 minuten, individuele opdracht
Jongeren gaan met mensen uit hun directe omgeving in gesprek over hun werk.
Wat heb je aan een netwerk?

Wat heb je aan een netwerk?

vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, netwerken, ervaren, ervaren op school / privé, ouders, weinig, 0 - 30 minuten, groepsopdracht, havo, vwo
Jongeren ervaren wat het nut van een netwerk is.