Zoeken



Materialen > Opdrachtenbank

Om LOB in het onderwijs vorm te geven kan een school kiezen om gebruik te maken van LOB-opdrachten voor vmbo, havo/vwo en mbo.
In deze opdrachtenbank staan concrete LOB-opdrachten waar u direct mee aan de slag kunt binnen uw eigen school. Deze opdrachten zijn ontwikkeld in verschillende LOB-projecten en recent geactualiseerd. Alle LOB-opdrachten zijn zowel in WORD als PDF format beschikbaar.
U zoekt eenvoudig op bijvoorbeeld competentie, niveau of de plek in de LOB-cyclus met de zoekcriteria in het linker menu.  
Lees meer.

We hebben 11 items voor je gevonden:

Bedanken van de begeleider voor een bedrijfsbezoek

Bedanken van de begeleider voor een bedrijfsbezoek

vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, loopbaansturing, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, ervaren in beroepspraktijk, weinig, 30 - 60 minuten, individuele opdracht
Jongeren delen hun ervaringen van het bedrijfsbezoek met de begeleider van het bedrijf waar ze op bezoek zijn geweest. De begeleider van het bedrijf kan op basis hiervan eventueel zijn...
De talentenmarkt

De talentenmarkt

vmbo kader / theoretisch, havo / vwo, mbo niveau 3 - 4, einde van de opleiding, loopbaansturing, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, gemiddeld, groepsopdracht
Bereid deze oefening voor door zelf ook antwoord te geven op de vragen die je aan de jongeren stelt. Als je een product zou zijn, welk product zou dat dan zijn? Waar ben je te koop? Hoe...
Ervaringen delen over de opleiding met mijn familie

Ervaringen delen over de opleiding met mijn familie

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, havo / vwo, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, einde van de opleiding, loopbaansturing, hele LOB-cyclus, ervaren op school / privé, ouders, weinig, > 60 minuten, individuele opdracht
Jongeren ervaren hoe het is om hun ervaringen met de opleiding te delen met hun familie.
Ervaringen delen van het bedrijfsbezoek

Ervaringen delen van het bedrijfsbezoek

mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, loopbaansturing, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, weinig, 30 - 60 minuten, groepsopdracht
Jongeren delen de ervaringen van het bedrijfsbezoek en komen zo meer te weten over eventuele BPV-mogelijkheden en het beroep waarvoor ze een opleiding volgen.
Evalueren van de afgelopen periode

Evalueren van de afgelopen periode

havo / vwo, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, einde van de opleiding, loopbaansturing, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, gemiddeld, 30 - 60 minuten, individuele opdracht
Jongeren ervaren dat terugkijken op een periode een goede manier is om vooral de positieve ervaringen uit die periode te herkennen en verder in te zetten.
Evalueren: de fiets

Evalueren: de fiets

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, havo / vwo, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, loopbaansturing, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, gemiddeld, 30 - 60 minuten, groepsopdracht
Jongeren ervaren hoe het is om bewust stil te staan bij het beeld dat ze van zichzelf hebben, maar ook hoe zij overkomen op anderen.
Evalueren: ik kan het!

Evalueren: ik kan het!

vmbo kader / theoretisch, havo / vwo, mbo niveau 3 - 4, tijdens de opleiding, einde van de opleiding, loopbaansturing, reflecteren en vastleggen, ervaren op school / privé, gemiddeld, 30 - 60 minuten, groepsopdracht
Jongeren maken een lijst van sterke en minder sterke punten van zichzelf die ze kunnen gebruiken in een (individueel) loopbaangesprek met hun begeleider.
Vragen over je hoofddoek

Vragen over je hoofddoek

LOB-cyclus, werkexploratie, ervaren op school / privé, ervaren in beroepspraktijk, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, hele LOB-cyclus, gemiddeld, > 60 minuten, individuele opdracht, groepsopdracht, havo / vwo, vmbo basis
Deze opdracht is bedoeld voor meiden die een hoofddoek dragen. Zij kunnen zich door deze opdracht voorbereiden op het feit dat het dragen van een hoofddoek onderwerp van gesprek kan...
Waar ga je op bedrijfsbezoek?

Waar ga je op bedrijfsbezoek?

mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, loopbaansturing, ervaren, 0 - 30 minuten, weinig, individuele opdracht
De jongeren bereiden zich voor op een bedrijfsbezoek en beschrijven wat hun verwachtingen van dit bezoek zijn.
Wat wil ik te weten komen tijdens het bedrijfsbezoek?

Wat wil ik te weten komen tijdens het bedrijfsbezoek?

vmbo kader / theoretisch, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, loopbaansturing, ervaren, ervaren op school / privé, gemiddeld, 30 - 60 minuten, individuele opdracht, groepsopdracht
Jongeren bereiden een bedrijfsbezoek voor door vooraf vragen te sturen aan de begeleider van het bedrijf.
Welke loopbaan heeft mijn familie?

Welke loopbaan heeft mijn familie?

vmbo basis, vmbo kader / theoretisch, havo / vwo, mbo niveau 1 - 2, mbo niveau 3 - 4, begin van de opleiding, tijdens de opleiding, loopbaansturing, hele LOB-cyclus, oriënteren door informatie, ervaren op school / privé, weinig, > 60 minuten, individuele opdracht
Jongeren ontdekken welke loopbaan een van hun familieleden hebben (gehad) en interviewen diegene daarover. Jongeren ervaren dat het interessant kan zijn om anderen over hun loopbaan te...